بررسی‌ رابطه‌ علی‌ جنسیت‌، عملکرد قبلی‌ ریاضی‌، منابع‌ خودکارآمدی‌ ادراک‌ شده‌ ریاضی‌، هدف‌گذاری‌، باورهای‌ خودکارآمدی‌ ریاضی‌ و سبکهای‌ اسنادی‌ با عملکرد بعدی‌ ریاضی‌ در دانش‌آموزان‌ سال‌ دوم‌ دبیرستانهای‌ شهر اهواز

غلامرضا رجبی؛ منیجه شهنی‌ییلاق؛ حسین‌ شکرکن؛ جمال‌ حقیقی

دوره 12، شماره 3 ، آذر 1384، ، صفحه 101-136

https://doi.org/10.22055/psy.2005.16357

چکیده
  هدف‌ این‌ تحقیق‌ بررسی‌ رابطه‌ علی‌ جنسیت‌، عملکرد قبلی‌ ریاضی‌، منابع‌ خودکارآمدی‌ ادراک‌ شده‌ ریاضی‌، هدف‌گذاری‌، باورهای‌ خودکارآمدی‌ ریاضی‌ و سبکهای‌ اسنادی‌ با عملکرد بعدی‌ ریاضی‌ در دانش‌آموزان‌ سال‌ دوم‌ دبیرستانهای‌ شهر اهواز بود. 390 دانش‌آموز (192 پسر و 198 دختر) کلاسهای‌ دوم‌ دبیرستان‌ رشته‌های‌ ریاضی‌- ...  بیشتر

مقایسه‌ ترکیبهای‌ نه‌گانه‌ هوش‌ و خلاقیت‌ از لحاظ‌ ویژگیهای‌ شخصیتی‌ در دانش‌آموزان‌ سال‌ اول‌ دبیرستانهای‌ اهواز

جمال‌ حقیقی؛ ناصر بهروزی؛ حسین‌ شکرکن؛ مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند

دوره 10، 1-2 ، دی 1382، ، صفحه 1-21

https://doi.org/10.22055/psy.2003.17665

چکیده
  پژوهش‌ حاضر به‌ دنبال‌ بررسی‌ این‌ مسأله‌ اساسی‌ است‌ که‌ آیا میان‌ گروههای‌ ترکیبی‌ نه‌گانه‌ هوش‌ و خلاقیت‌ از لحاظ‌ ویژگیهای‌ شخصیتی‌ تفاوت‌ وجود دارد؟ برای‌ پاسخ‌گویی‌ به‌ این‌ سؤال‌، از میان‌ کلیه‌ دانش‌آموزان‌ سال‌ اول‌ دبیرستانهای‌ دخترانه‌ و پسرانه‌ شهرستان‌ اهواز تعداد 4500 نفر نمونه اولیه‌ به‌ صورت‌ ...  بیشتر

مقایسه‌ باورهای‌ خودکارآمدی‌ ریاضی‌ پسران‌ و دختران‌ دانش‌آموز سال‌ دوم‌ رشته‌های‌ ریاضی‌- فیزیک‌، علوم‌ تجربی‌ و علوم‌ انسانی‌ شهر اهواز و بررسی‌ رابطه‌ متغیرهای‌ جنسیت‌، نمره‌ قبلی‌ ریاضی‌ و هدف‌گذاری‌ تحصیلی‌ با آن‌

منیجه‌ شهنی‌ییلاق؛ غلامرضا رجبی؛ حسین‌ شکرکن؛ جمال‌ حقیقی

دوره 10، 1-2 ، دی 1382، ، صفحه 1-21

https://doi.org/10.22055/psy.2003.17667

چکیده
  هدف‌ از اجرای‌ این‌ تحقیق‌ مقایسه‌ باورهای‌ خودکارآمدی‌ ریاضی‌ دانش‌آموزان‌ پسر و دختر سال‌ دوم‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌ ریاضی‌- فیزیک‌، علوم‌ تجربی‌ و علوم‌ انسانی‌ دبیرستانهای‌ اهواز و بررسی‌ رابطه‌ ساده‌ و چندگانه متغیرهای‌ جنسیت‌، رشته‌ تحصیلی‌، نمره‌ قبلی‌ ریاضی‌ و هدف‌گذاری‌ با آن‌ بود. شرکت‌ کنندگان‌ در این‌ ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه‌ جو عاطفی‌ خانواده‌ با سازگاری‌ دانش‌آموزان‌ دختر پایه سوم‌ مدارس‌ راهنمایی‌ اهواز

جمال‌ حقیقی؛ حسین‌ شکرکن حسین‌ شکرکن؛ مژگان‌ موسوی‌ شوشتری

دوره 9، شماره 2 ، دی 1381، ، صفحه 79-108

https://doi.org/10.22055/psy.2002.16482

چکیده
  هدف‌ از انجام‌ این‌ پژوهش‌، تعیین‌ همبستگی‌ بین‌ روابط‌ پدر و مادر- فرزندی‌ و سازگاری‌ فردی‌ و اجتماعی‌ دانش‌آموزان‌ دختر پایه سوم‌ مدارس‌ راهنمایی‌ اهواز است‌. در این‌ تحقیق‌، 220 دانش‌آموز که‌ با روش‌ نمونه‌گیری‌ تصادفی‌ چندمرحله‌ای‌ از جامعه آماری‌ مورد نظر برگزیده‌ شده‌ بودند، به‌ عنوان‌ گروه‌ نمونه‌ مورد ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه‌ ساده‌ و چندگانه‌ متغیرهای‌ کمال‌گرایی‌،اضطراب‌ صفت‌ - حالت‌ و افسردگی‌ با سردرد میگرن‌ در دانشجویان‌

افسانه‌ شیرزادی؛ مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند؛ جمال‌ حقیقی

دوره 9، شماره 2 ، دی 1381، ، صفحه 109-126

https://doi.org/10.22055/psy.2002.16483

چکیده
     پژوهش‌ حاضر به‌ منظور بررسی‌ رابطه‌ ساده‌ و چندگانه‌ کمال‌گرایی‌، اضطراب‌ و افسردگی‌ با سردرد میگرن‌ در دانشجویان‌ دختر و پسر دانشگاه‌ آزاد اسلامی‌ اهواز انجام‌ شده‌ است‌. در این‌ تحقیق‌ کمال‌گرایی‌، افسردگی‌ و اضطراب‌ صفت‌ - حالت‌، متغیرهای‌ پیش‌بین‌ و سردرد میگرن‌ متغیر ملاک‌ می‌باشند. نمونه‌ مورد ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه‌ میزان‌ بی‌ثباتی‌ هیجانی‌، رفتار جامعه‌گرا و پرخاشگری‌ با عملکرد تحصیلی‌ در بین‌ دانش‌آموزان‌ دختر و پسر سال‌ سوم‌ راهنمایی‌ شهرستان‌ اهواز

یوسفعلی‌ عطاری؛ جمال‌ حقیقی؛ زلفعلی‌ خانه‌کشی

دوره 9، شماره 1 ، تیر 1381، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22055/psy.2002.16471

چکیده
     هدف‌ از این‌ پژوهش‌ تعیین‌ رابطه بی‌ثباتی‌ هیجانی‌، رفتار جامعه‌گرا و پرخاشگری‌ با عملکرد تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ دختر و پسر سال‌ سوم‌ راهنمایی‌ شهر اهواز است‌. در این‌ تحقیق‌، 400 دانش‌آموز (200 دختر و 200 پسر) که‌ با روش‌ نمونه‌گیری‌ تصادفی‌ چندمرحله‌ای‌ از جامعه آماری‌ انتخاب‌ شدند، به‌ عنوان‌ نمونه تحقیق‌ ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه‌ ساده‌ و چندگانه‌ پیشایندهای‌ مهم‌ و مربوط‌ با هدفگرایی‌ تبحری‌ و رابطه‌ آن‌ با عملکرد تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ پسر سال‌ اول‌ دبیرستانهای‌ اهواز

علیرضا حاجی‌ یخچالی‌؛ جمال‌ حقیقی؛ حسین‌ شکرکن

دوره 8، شماره 1 ، تیر 1380، ، صفحه 31-48

https://doi.org/10.22055/psy.2001.16465

چکیده
     هدف‌ از انجام‌ این‌ پژوهش‌ بررسی‌ رابطه ساده‌ و چندگانه‌ پیشایندهای‌ مهم‌ هدفگرایی‌ تبحری‌ و رابطه‌اش‌ با عملکرد تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ پسر سال‌ اول‌ دبیرستانها اهواز می‌باشد. در این‌ پژوهش‌ عزت‌ نفس‌ مثبت‌، هدف‌ مسئولیت‌ پذیری‌ اجتماعی‌، تعلق‌ به‌ مدرسه‌، نگرشهای‌ مثبت‌ درباره تعلیم‌ و تربیت‌، ادراکات‌ ...  بیشتر

بررسی‌ عوامل‌ مهم‌ افت‌ تحصیلی‌ در دبیرستانهای‌ پسرانه‌ شهرستان‌ اهواز

حسین‌ شکرکن‌؛ محمدعلی‌ پولادی‌؛ جمال‌ حقیقی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1379، ، صفحه 103-114

https://doi.org/10.22055/psy.2000.16460

چکیده
     برای‌ بررسی‌ عوامل‌ مهم‌ افت‌ تحصیلی‌ در دبیرستانهای‌ پسرانه‌ شهرستان‌ اهواز، به‌ 400 نفر از دانش‌آموزان‌ پایه‌های‌ اول‌ تا چهارم‌ سه‌ رشته‌ ریاضی‌، تجربی‌ و انسانی‌ که‌ به‌ صورت‌ تصادفی‌ انتخاب‌ شده‌ بودند، دو مقیاس‌ علل‌ افت‌ تحصیلی‌ و شاخص‌ افت‌ تحصیلی‌ داده‌ شد. این‌ دو پرسشنامه‌ توسط‌ پژوهشگران‌ ...  بیشتر

مقایسه دانش‌آموزان‌ دختر و پسر گروههای‌ سنّی‌ 5/7 و 5/10 ساله‌ دبستانهای‌ زاهدان‌ از لحاظ‌ نگهداری‌ ذهنی‌ عدد، توده‌، طول‌ و حجم‌

غلامرضا رجبی؛ جمال‌ حقیقی؛ مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1377، ، صفحه 1-18

https://doi.org/10.22055/psy.1998.16426

چکیده
  ساله‌ و 60 دانش‌آموز دختر و پسر 5/10 ساله‌ که‌ پژوهش‌ حاضر برای‌ پاسخگویی‌ به‌ چند پرسش‌ در زمینه‌ نگهداری‌ ذهنی‌ عدد، توده‌، طول‌ و حجم‌ بر روی‌ دانش‌آموزان‌ دختر و پسر دبستانهای‌ شهرستان‌ زاهدان‌ به‌ مرحله‌ اجرا درآمده‌ است‌. پرسشهای‌ تحقیق‌ عبارتند از (1) آیا توانایی‌ نگهداری‌ ذهنی‌ عدد، توده‌، طول‌ و حجم‌ همراه‌ ...  بیشتر